Η Εκστρατεία “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους” (Fashion Targets Breast Cancer) ξεκίνησε στην Αμερική το 1994 και στόχος της ήταν η ενημέρωση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού (αυτοεξέταση και μαστογραφία).
Εμπνευστής και δημιουργός, ο γνωστός σχεδιαστής μόδας, Ralph Lauren ο οποίος επηρεασμένος από το θάνατο της στενής του φίλης (καρκίνος μαστού) και αρχισυντάκτριας μόδας της “Washington Post”, Nina Hyde, θέλησε να συμβάλλει στη λύση του προβλήματος που μαστίζει σήμερα εκατομμύρια γυναίκες, μιλώντας τους για την πρόληψη με έναν θετικό και αισιόδοξο τρόπο.
Ο “Στόχος” δημιουργήθηκε από τον Ralph Lauren με την πίστη ότι η μόδα μπορεί να σώσει ζωές, προωθώντας την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση (αυτοεξέταση και μαστογραφία).
Στόχος της Εκστρατείας είναι η ενημέρωση ειδικών ακροατηρίων και του ευρύ κοινού και η συγκέντρωση χρημάτων για περαιτέρω έρευνα, επιμόρφωση και πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Μέχρι σήμερα, έχει επιτύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, αφού η ευαισθητοποίηση όλο και περισσότερων γυναικών για έγκαιρη διάγνωση (αυτοεξέταση και μαστογραφία) έχει αυξήσει θεαματικά την επιτυχή αντιμετώπιση της ασθένειας στα αρχικά στάδια.
Καρκίνος Μαστού και Υποστηρικτές της Εκστρατείας
Υποστηρικτές της Εκστρατείας έχουν υπάρξει οι πιο διάσημοι σχεδιαστές μόδας, κορυφαία μοντέλα, φωτογράφοι και άνθρωποι των τεχνών από όλο τον κόσμο καθώς και διεθνείς εταιρείες που έχουν στηρίξει την εκστρατεία χορηγικά, μεταφέροντας παράλληλα το μήνυμα της πρόληψης.
Τα έσοδα της Εκστρατείας “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους”, η οποία υλοποιείται σήμερα σε 11 χώρες, ξεπέρασαν παγκόσμια τα 40,000,000 δολάρια την πρώτη πενταετία, από τις πωλήσεις των t-shirts και των λοιπών αξεσουάρ που φέρουν τα διακριτικά χαρακτηριστικά του Fashion Targets Breast Cancer.
Ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε χώρας βασικός στόχος είναι τα χρήματα να δαπανώνται σε ερευνητικά κέντρα και σε νοσοκομεία μαστού και σε δράσεις και προγράμματα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης του κοινού.
Η ομάδα της Εκστρατείας “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους” ξεκίνησε τη δράση της στην Ελλάδα το 2001 και για περισσότερα από 13 χρόνια στόχος της είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τις Ελληνίδες για τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης (αυτοεξέταση και μαστογραφία) του καρκίνου του μαστού. Το 2008 η ίδια ομάδα ίδρυσε την Πανελλήνια Εταιρεία Πρόληψης για τον Καρκίνο “Στόχος-Πρόληψη”.
Καρκίνος του Μαστού: Στόχος η πρόληψη!
2001: Επίσημη ανακοίνωση της έναρξης της Εκστρατείας “Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους” στην Ελλάδα, σε συνέντευξη τύπου στο Ζάππειο Μέγαρο στην οποία παρευρέθηκε Εκπρόσωπος του Council of Fashion Designers of America και το διεθνές μοντέλο Michel Behama. Ο “Στόχος” ξεκινάει!
2002: Διάθεση εσόδων από τις πωλήσεις των προιόντων για τη λειτουργία ανοιχτής γραμμής επικοινωνίας και πληροφόρησης για τον καρκίνο του μαστού, την πρόληψη, την αυτοεξέταση και τη μαστογραφία, σε συνεργασία με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρία.
2003: Έναρξη εργασιών για τη δημιουργία του Κέντρου Προληπτικού Ελέγχου του καρκίνου του μαστού με την επιστημονική ευθύνη του νοσοκομείου Γ.Ο.Ν. Αγ. Ανάργυροι. Στόχος μας η ενημέρωση για την αυτοεξέταση και η δωρεάν μαστογραφία για όλες τις γυναίκες!
2004 (–2008): Ένα χρόνο αργότερα αναπαλαιώσαμε, εξοπλίσαμε και καλύψαμε τις λειτουργικές ανάγκες του Κέντρου Προληπτικού Ελέγχου του καρκίνου του μαστού έτσι ώστε να είναι έτοιμο να υποδεχτεί τις γυναίκες για δωρεάν μαστογραφία. Στα 4 πρώτα έτη λειτουργίας του πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 14.000 δωρεάν μαστογραφίες.
2005: Υλοποίηση καμπάνιας ενημέρωσης και στόχος η κινητοποίηση των γυναικών ώστε να επισκεφτούν ένα από τα πέντε δημοτικά ιατρεία του Δήμου Αθηναίων, για να κάνουν δωρεάν ψηλάφηση. Συνολικά εξετάστηκαν 2.000 γυναίκες και ενημερώθηκαν για την αυτοεξέταση.
2007: Υλοποίηση καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την αξία της πρόληψης του καρκίνου του μαστού στο Μετρό και το ΤΡΑΜ (700.000 επιβάτες), με ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας για το κοινό.
2008-2013: Ίδρυση της Πανελλήνιας Εταιρείας Πρόληψης για τον Καρκίνο “Στόχος-Πρόληψη” το 2008 για την επίτευξη ακόμα περισσότερων αποτελεσμάτων. Η Εκστρατεία “Στόχου” αποτελεί σήμερα τη βασική και πιο σημαντική καμπάνια εξεύρεσης πόρων της ΜΚΟ “Στόχος-Πρόληψη”. Μεγάλο μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις των ρούχων και των αξεσουάρ Εκστρατείας, χρηματοδοτεί την υλοποίηση του προγράμματος “Περίπτερα Δωρεάν Εξέτασης & Ενημέρωσης” σε όλη την Ελλάδα, όπου γιατροί ογκολόγοι εξετάζουν με τη μέθοδο της ψηλάφησης και ενημερώνουν τις γυναίκες για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού. Συνολικά, έχουν εξεταστεί δωρεάν πάνω από 6.000 γυναίκες!